Priority
Bezpečnosť
Bezpečnosť leteckej prevádzky je základným kritériom pri poskytovaní leteckých navigačných služieb a ich technického zabezpečovania.
LPS SR, š. p. stanovuje najvyššiu prioritu zaisteniu bezpečnosti leteckej prevádzky pred akýmikoľvek komerčnými, prevádzkovými, environmentálnymi alebo sociálnymi vplyvmi. Z tohto dôvodu sa usiluje o zachovanie a neustále zlepšovanie úrovne bezpečnosti poskytovaných služieb.
V podniku je pre všetky prevádzkové činnosti zavedený systém manažmentu bezpečnosti, vďaka ktorému sa podniku darí udržiavať požadovanú úroveň bezpečnosti v čase neustále narastajúcej prevádzky.
Zvýšená pozornosť sa venuje najmä:
- ohlasovaniu a vyšetrovaniu udalostí s cieľom zhromažďovať, monitorovať a analyzovať údaje o udalostiach a ich vplyve na bezpečnosť. Na základe zistených nedostatkov sa navrhujú preventívne (proaktívne) alebo nápravné (reaktívne) opatrenia,
- preverovaniu bezpečnosti za účelom zistenia súladu vykonávaných činností s príslušnými predpismi, smernicami a zásadami manažmentu bezpečnosti ako aj odhaleniu nedostatkov a navrhnutiu zlepšení tam, kde to je potrebné,
- posudzovaniu a zmierňovaniu rizika s cieľom identifikovať a zmierňovať potenciálne riziká a prijímať vhodné opatrenia na vylúčenie alebo zmiernenie vplyvu hazardov na bezpečnosť,
- rozvoju a podpore pozitívnej kultúry bezpečnosti, ktorá patrí medzi kľúčové podmienky pre efektívne fungovanie systému manažmentu bezpečnosti.
Našim cieľom je rozvíjať oblasť Just Culture a udržiavať atmosféru vzájomnej dôvery, v ktorej zamestnanci nedostatky a udalosti oznamujú bez strachu z postihu a s vierou, že osobne prispievajú k zlepšeniu systému.
Kvalita
V záujme poskytovať svoje služby bezpečným, účinným, nepretržitým a udržateľným spôsobom, ktorý je v súlade s akoukoľvek predpokladanou úrovňou celkového dopytu v stanovenom vzdušnom priestore a na určených letiskách v Slovenskej republike, sa vedenie podniku rozhodlo zaviesť a udržiavať systém riadenia podľa normy STN EN ISO 9001 Systémy manažérstva kvality, Požiadavky.
Certifikačný audit v decembri 2001 vykonala podľa holandskej akreditačnej schémy certifikačná autorita Det Norske Veritas (DNV).
Od roku 2001 je platnosť certifikátu pravidelne aktualizovaná prostredníctvom recertifikačných auditov.
Moderné technológie
K technickému vybaveniu ATS patria predovšetkým moderné komunikačné, navigačné, prehľadové systémy a systém spracovania letových dát. Vysoká priorita sa kladie na pravidelné preverovanie ich funkčnosti v zmysle certifikátov a na ich modernizáciu.
Kariéra
Základom úspešného plnenia stanovených cieľov rozvoja podniku sú kvalifikovaní zamestnanci.
V oblasti poskytovania leteckých navigačných služieb si špecifické pracovné činnosti vyžadujú vysoko kvalitnú prípravu zamestnancov spojenú s úzkou odbornou špecializáciou najmä riadiacich letovej prevádzky, ale aj prevádzkových a technických zamestnancov.
Príprava zamestnancov vyplýva zo strategických cieľov, ktoré chce podnik dosiahnuť v kvalite a bezpečnosti poskytovaných služieb a predpokladá premyslený, komplexný a nepretržitý systém starostlivosti o kvalifikačný rast a rozvoj profesijnej kariéry všetkých zamestnancov.
Zvyšovanie odbornej úrovne zamestnancov podnik zabezpečuje podľa medzinárodných predpisov, noriem a ustanovení najmä v Inštitúte leteckých navigačných služieb EUROCONTROL v Luxembursku. Oddelenie rozvoja ľudských zdrojov v spolupráci s vedúcimi zamestnancami plánuje profesijnú kariéru zamestnancov.
Potreba spôsobilých zamestnancov je riešená systematickým vyhľadávaním vhodných a odborne zdatných ľudí, ale tiež odbornou prípravou a rozvojom vlastných zamestnancov.